Ediția 2017 a sondajului de engagement organizat de Aon România, celebrată prin evenimentul de nominalizare a companiilor Best Employer

Bucureşti, 23 martie 2018 – Cei mai buni angajatori ai anului 2017 au fost premiaţi joi, în Capitală (Hotel Novotel), în cadrul Galei Aon Best Employer, organizate de Aon România, reprezentant local al Aon Plc (NYSE: Aon) – lider mondial în furnizarea de soluții de management al riscului, brokeraj de asigurări și reasigurări, consultanță resurse umane și externalizare de servicii. Titlurile de Best Employer au fost decernate în urma ediţiei a cincea a studiului Aon Best Employers, conceput pentru măsurarea implicării profesionale a resursei umane (engagement). La eveniment au participat aproximativ 100 persoane, atât reprezentanți ai companiilor înscrise la studiu, cât și companii interesate de rezultate.

 

„Engagementul nu este un concept abstract, ci este o stare de spirit care poate trece și poate să reapară sau nu. Este nevoie ca ea să fie cultivată, îngrijită, să poată înflori și să dea roade. Studiul Best Employers oferă elemente importante în oricare dintre aceste etape, de la cultivare, până la culesul roadelor, și suntem fericiți că îl putem promova, contribuind astfel la menținerea acestei stări”, a declarat Adriana Grecu, CEO al Aon România.

În cadrul ediției 2017 a Galei Aon Best Employer au fost nominalizate următoarele companii (în ordine alfabetică): Adobe Systems Romania, Autonom, Edenred Romania, Eisberg Romania, Pfizer Romania, Premier Restaurants Romania și SecureWorks Romania. La studiu au participat 41 de organizaţii, reprezentate de 20.000 de respondenți fără funcții manageriale, 5.700 middle manageri și 240 top manageri din domeniile IT, financiar, agribusiness, pharma, retail, media, automotive, servicii medicale etc.

 

Implicarea profesională, cu 3% mai mare faţă de 2016

 

Concluziile sondajului arată că nivelul implicării profesionale este în continuare în creştere, cu 3% față de anul precedent. Rezultatele la nivel de medie a participanților arată un scor d e 63% engagement al angajaților, în timp ce companiile nominalizate Best Employer au un nivel de engagement de 84%.

imagine

De asemenea, distribuția engagementului arată cât de importantă este și diferențierea între cele două categorii de angajatori în privința muncitorilor foarte implicați (highly engaged) – 45% pentru Best Employers vs. 23% pentru medie, și a angajaților neimplicați (disengaged) – 5% pentru Best Employers față de 14% pentru medie.

 imagine

 

Recunoaşterea meritelor şi încrederea în organizaţie, printre criteriile care au făcut diferenţa

 

Nivelul de implicare în funcție de mărimea firmei indică faptul că, pentru companiile cu mai puţin de 250 de angajați, scorul este de 68 de procente, el scăzând la 58 de puncte procentuale în cazul unităţilor care deţin între 250 și 1.000 de angajați, și ajungând până la 63% în cazul companiilor cu peste 1.000 de salariaţi.

imagine

Studiul arată că, în acest an, unul dintre factorii importanți de diferențiere a companiilor Best Employer de medie este faptul aceste companii sunt percepute ca împărțind cu angajații succesul financiar al organizației – o diferență de 25% în favoarea Best Employers (75% vs. 50%) – , dublat de echitatea salarială; 73% dintre angajații Best Employers consideră sunt plătiți corect pentru munca pe care o depun pentru companie, față de 49% dintre angajații mediei.

Alte criterii importante au fost încrederea angajaților în resursele umane ale angajatorilor lor (78% față de 56%) și satisfacția cu privire la planurile de beneficii oferite de companii lor și familiilor lor (75% pentru Best Employers față de 52% pentru medie). O diferență semnificativă au înregistrat și variabile precum recunoașterea (alta decât salariul și beneficiile) oferită angajaților de către manageri și companie (75% față de 54%), existența și accesul la oportunități în carieră (77% vs. 57%), încrederea angajaților în forța organizațiilor lor de a atrage, reține și promova talente pe criterii de performanță (81% vs. 60%), toate în favoarea companiilor Best Employer.


„Particularitățile actuale ale forței de muncă – s-a vorbit astăzi despre digitalizare, despre creșterea  cu 50% a ponderii generației Millennials la nivel global până în 2020 – vor avea impact și asupra modului în care companiile trebuie să regândească strategia pentru implicarea angajaților. Devine insuficientă măsurarea anuală a implicării, urmată de perioade, de cele mai multe ori lungi, necesare comunicării, identificării planurilor de acțiune și abia apoi, dacă mai rămâne timp până la noua măsurătoare, compania/oamenii să acționeze conform planurilor. Engagementul angajaților rămâne un punct important al succesului companiilor, dar acestea trebuie să înțeleagă experiența angajaților în fiecare etapă a vieții angajatului în cadrul companiei (recrutare, on-boarding, integrare, performanță, schimbare, exit). Prin consolidarea eficienței fiecărei etape, organizațiile vor reuși să îmbunătățească experiența de lucru a angajaților lor”, spune Virginia Păuna, Project Leader al studiului Best Employers din România.

 

Metodologia studiului Best Employer

 

Best Employer Study analizează nivelul de implicare profesională (engagement) a angajaților în baza a trei dimensiuni – SAY, STAY și STRIVE – respectiv angajați care vorbesc pozitiv despre companie, care vor să rămână în companie și care depun extra-efort în acest scop. Implicarea profesională poate fi influențată de gradul de satisfacție a angajaților cu privire la anumite arii, cum ar fi autonomia, oportunitățile de învățare și dezvoltare, echilibrul dintre viața personală și cea profesională, mediul de lucru, colegii, încrederea în echipa de management, reputația angajatorului, atenția acordată angajaților, recompense si recunoaștere.

 

În cei cinci ani de desfășurare a sondajului în România, Aon a lucrat cu un număr de peste 160 de companii cu un număr total de aproape 150.000 de angajați.

 

* * * *

Note către editori

 

Aon plc (NYSE: AON) este lider mondial în furnizarea de soluţii de management al riscului, brokeraj de asigurări şi reasigurări, consultanţă resurse umane şi externalizare de servicii. Prin cei 50.000 angajaţi în toată lumea,  Aon acordă cele mai bune servicii clienţilor săi din peste 120 de ţări, combinând soluţii de risc inovatoare şi eficiente cu expertiza tehnică a resurselor sale la nivel mondial. Aon a fost numit în mod repetat cel mai bun broker din lume, cel mai bun intermediar de asigurări, cel mai bun intermediar în reasigurări, cel mai bun consultant privind beneficiile pentru angajaţi şi manager de captive de către surse multiple din industria de profil. Vizitaţi www.aon.com pentru mai multe informaţii despre Aon şi www.aon.com/manchesterunited pentru detalii privind parteneriatul Aon cu Manchester United.

Aon România, unul dintre cei mai mari brokeri de asigurare din România, oferă servicii profesionale de consultanţă în asigurări, reasigurări, managementul de risc şi beneficii pentru angajaţi, pentru companii, autorităţi sau instituţii financiare. Companie înfiinţată în 1991 devine subsidiară a grupului Aon din 2005. Aon România deţine certificatul de management al calităţii ISO 9001/2008. Pentru mai multe informaţii despre Aon, vizitaţi www.aon.ro.

Best Employers Study (BES) se adresează companiilor cu peste 50 de angajați și cel puțin trei ani de activitate pe piața din România. Pe lângă nominalizarea companiilor Best Bemployer, acest studiu furnizează  o serie de informații atât despre angajați cât și despre angajatori. BES îi ajută pe managerii de companii să afle cum pot obține rezultatele cele mai bune cu resursele pe care le au in companie și cum pot crește performanța afacerii prin optimizarea nivelului de engagement al angajaților. Pentru mai multe detalii despre studiul Best Employers în România vizitați http://bestemployerseurope.aon.com/ro/.

 

Aon Romania

Virginia Pauna

Project Leader Best I Employers Romania m +4.072.535.4805 virginia.pauna@aon.ro